Elektrische fiets servicebeurt

    Elektrische fiets servicebeurt
    Met een servicebeurt klaar voor de herfst
    Nattigheid, vallende bladeren, opspattend vocht. De herfst komt er weer aan. Een prachtige tijd om fietstochten te maken, want wat is de natuur mooi in de herfst met al haar kleuren. Schitterende gekleurde bladeren, waterige zonnetjes en vooral ook die prachtige herfstige zonsondergangen maken het fietsen in de herfst tot een waar genoegen. Maar het heeft ook nadelen. Tenslotte is nat worden in een krachtige regenbui niet ieders hobby. Even schuilen met een kop koffie of thee is dan de beste remedie. Ondertussen kan je accu mooi aan de oplader. Steeds meer restaurantjes en koffietentjes bieden het opladen van je elektrische fiets als een standaard service aan. En jijzelf kunt ook even opladen, voordat je, hopelijk met beter weer, je weg vervolgt.
     
    Voor je fiets heeft de herfst zo haar uitdagingen. Een servicebeurt voordat je de herfst ingaat is beslist geen overbodige luxe. Al die nattigheid kan een aanslag zijn op de mechanische én elektrische onderdelen van je fiets. Gelukkig heeft de E-bikez fiets een dichte kettingkast, dus veel problemen met vocht (en van de winter pekel) worden voorkomen. Hopelijk kun je de elektrische fiets binnen zetten als hij stilstaat, zodat hij ook dan weinig te lijden heeft van het vocht. Hoe dan ook ontkom je er niet aan dat je fiets onderhoud vraagt. Dan is het goed om te weten dat dit ook bij een fiets die je online koopt een servicebeurt zo geregeld is.
     

    Servicebeurt aan huis

     
    Net als bij een auto heeft elke elektrische fiets regelmatig een servicebeurt nodig. Bij E-bikez worden de servicebeurten aan huis uitgevoerd. Dat is echt ideaal! Nooit meer met je fiets lopend aan de hand naar de fietsenwinkel omdat je een defect hebt. De servicebus komt bij jou aan de deur, of waar je maar op de afgesproken tijd bent.
     
    Ook voor reparaties kun je de servicebus laten komen. Je hoeft dus nooit meer je fiets in te leveren bij de fietsenmaker in de hoop dat je hem aan het eind van de middag weer kunt ophalen, om vervolgens te horen dat het niet gelukt is. Je maakt een afspraak met FietsNED, waar E-bikez een contract mee heeft en ze komen keurig op de afgesproken tijd op de afgesproken locatie. Je fiets krijgt ter plekke een servicebeurt of wordt ter plaatse gerepareerd en als hij klaar is kun je er meteen weer op weg fietsen (of hem in de schuur zetten, wat je wilt).
     
    Voor klussen die onder de garantie vallen kun je ook altijd op FietsNED rekenen. Wel eerst even het defect melden via de website van E-bikez. Binnen 24 uur neemt iemand namens E-bikez contact met je op om een afspraak te maken en ze repareren de fiets op locatie. 
     

    Pech onderweg

     
    Zelfs al heb je je fiets goed onderhouden en regelmatig een servicebeurt gegeven: Het kan je overkomen: je bent een heerlijke fietstocht aan het maken, geniet van de wind, de kleuren en geuren van de herfst. Je bent ver van huis, lekker een eind aan het trappen en plotseling houdt je elektrische fiets er mee op. Zelf verder gaan zonder ondersteuning lukt niet of wellicht doet de fiets het helemaal niet meer. Dan is het goed om te weten dat FietsNED een geweldige pech onderweg service heeft. Ze komen als een soort ANWB naar je toe, repareren de fiets ter plekke als dat lukt en lukt dat niet, dan brengen ze je naar je plek van bestemming, mét je elektrische fiets. Dat is nog eens service.
     
    Je hoeft je dus nooit bezorgd te maken dat je ergens in het midden van het bos of op de hei stil komt te staan. Dat betekent ook dat je avontuurlijke fietstochten zonder enige twijfel aan kunt gaan. Stoer de Posbank op bij Rheden? Geen probleem. Een tocht langs de Friese meren? Super! Als je spannende toertochten gaat ondernemen is een servicebeurt vooraf altijd een goed idee. Natuurlijk hoop je dat je nooit met een defect stil komt te staan, maar het servicecontract van FietsNED geeft je net dat beetje extra zekerheid. Het avontuur lokt. Ga je mee verdwalen? Ik weet de weg...
     

    Servicebeurt en garantie voor je fiets

     
    Na afname van de eerste servicebeurt zijn de garantiebepalingen van je elektrische fiets bij E-Bikez buitengewoon goed te noemen:  6 jaar garantie op het frame, 3 jaar garantie op de accu, 3 jaar garantie op de motor en 3 jaar garantie op alle onderdelen die bij het elektrische deel van uw fiets horen. Een probleem kun je melden op de website en binnen 24 uur neemt er iemand contact met je op. Die garantie kunnen ze alleen maar bieden omdat ze goede spullen leveren. Bovendien hebben ze een contract met FietsNED voor servicebeurten. Ze werken uitsluitend met A-merken, ook in de onderdelen van je fiets. Dat betaalt zich terug in het onderhoud.
     
    Want hoe goed de service of garantie ook is, het liefst heb je uiteraard een fiets waarbij je die garantie nooit nodig zult hebben. Ook als je regelmatig een servicebeurt doet kan het gebeuren dat een onderdeel faalt of dat er een probleem ontstaat. Helemaal voorkomen kun je dat niet. Maar E-bikez fietsen hebben een hoge kwaliteit en defecten zijn echt een uitzondering. En zo hoort het natuurlijk ook.
     

    Trots en vakmanschap

     
    Wat ik zelf een van de fijnste dingen vindt aan E-bikez is dat je merkt dat zij trots zijn op het product wat ze neerzetten. Het zijn vakmensen die gewend zijn zelf hun fietsen in elkaar te zetten, af te monteren en die bereid zijn om desnoods 7 keer een zadel te verstellen of een stuur goed te zetten. Wanneer ze de elektrische fiets komen brengen voor een proefrit merk je dat gelijk. Ze nemen geen genoegen met 'goed genoeg voor een proefrit', ze willen dat je comfortabel zit zodat je de elektrische fiets ook echt goed kunt uittesten. De fiets wordt helemaal naar jouw wens afgesteld en dat maakt een wereld van verschil. Ook als ze komen voor een servicebeurt zie je datzelfde vakmanschap terug.
     
     

    Meer dan 25% problemen met accu van de e-bike

    In de uitzending van RADAR, kwam naar voren dat In Nederland meer dan een kwart problemen heeft met de accu van zijn/haar elektrische fiets. 

    Shimano achterrem terugroepactie

    Shimano heeft een mogelijk veiligheidsprobleem geconstateerd met een aantal achterremmen.

    Shimano Nexus-7 naaf

    Shimano heeft een mogelijk probleem geconstateerd met de nexus 7 naven.

    Elektrische fietsen nu tot wel 50% korting! Van €1799,- nu voor €899,-!

    Veel fietsmerken bieden standaard hoge kortingen aan, andere elektrische fietsmerken vrijwel nooit. Waarom is dit?

    Slecht gesteld met garantie voor e-bikes

    De bedrijven die hun garantievoorwaarden het beste op orde hadden waren: E-bikez, Shinga en BRIK.

    E-bikez in heuvelachtig Frankrijk

    Lees hier de ervaring van Adriana van de Vrie-Dijkland. Zij gebruik de Spark ONE regelmatig in het heuvelachtige Frankrijk.

    Zorg goed voor jezelf en je fiets in de vrieskou

    8 februari 2018

    De temperatuur is weer gedaald naar het vriespunt. Maar met dat lekkere zonnetje erbij en een dikke jas en handschoenen aan is het heerlijk om op de fiets te stappen de komende dagen! 

    Elektrische vouwfiets mee op vakantie!

    Sinds kort hebben wij een nieuwe aanwinst in onze collectie, de FLEX een elektrische vouwfiets met zeer krachtige motor en accu!

    Sinterklaas of Kerst cadeautjes: accessoires voor je elektrische fiets

    December is de maand van het geven, van geschenken voor iedereen, of ze nu van Sinterklaas, de Kerstman of Channuka komen. 

    Het belang van een goede actieradius

    Lees hier meer over het belang van een goede actieradius van uw elektrische fiets.

      
    Copyright © 2019 E-bikez. Alle rechten voorbehouden | info